چند سالی است که فعالیتی در قالب بازاریابی شبکه ای در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته تعداد زیادی از افراد را نیز به این حرفه بکشاند. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که از دوستان یا بستگانتان شما را برای جلسات پرزنت دعوت کرده باشد.

بازاریابی شبکه ای چیست؟

بازاریابی شبکه ای نوعی شیوه است که در آن کمپانی محصولات خود را بدون واسطه ب می رساند. درآمد در بازاریابی شبکه ای در ازای مستقیم کالا و هم در ازای از طریق زیرمجموعه کسب می شود. در حال حاضر کشورهایی چون آمریکای شمالی، چین، کشورهای اروپایی هم چون آلمان و ایتالیا و ژاپن در زمینه نتورک مارکتینگ در رتبه های بالا قرار دارند.

در این مقاله چند تصور اشتباه از ام ال مارکتینگ را مطرح می کنیم و راجب آن ها توضیح می دهیم.

-بازاریابی شبکه ای یک طرح هرمی غیرقانونی است.

بازاریابی شبکه ای کاملا متفاوت از شرکت های هرمی هستند.  شرکت های هرمی از افراد برای عضو شدن و ثبت نام پول دریافت می کردند. این شرکت ها محصولی را نمی فروختند، پول افراد را جمع می کردند اما بازاریابی شبکه ای به تولید کمک می کند و باعث پیشرفت اقتصادی جامعه می شود.

-تنها شخصی که در راس قرار دارد، پول بدست می آورد.

در شرکت های بازاریابی شبکه ای خوب، درآمد افراد کاملا وابسته به تلاش آن هاست و هیچ ارتباطی با موقعیت افراد ندارد. اعضا با توجه به تلاششان نه با توجه به موقعیتشان، درآمد کسب می کنند.

-در نهایت اشباع صورت می گیرد.

اشباع به مرحله ای گفته می شود که نتورک کل جامعه را فرا بگیرد و بازارایابان نتوانند مشتری پیدا کنند و این روند را ادامه دهند. اگر چنین اتفاقی بیفتد بسیاری از فعالان ضرر خواهند کرد. اما حقیقت این است که اشباع در بازاریابی شبکه ای غیرممکن است زیرا تعداد انسان ها نامتناهی است و هر روز افراد جدیدی متولد می شوند در نتیجه بازاریابان می توانند افراد جدیدی به مجموعه خود اضافه کنند. تیم سلز بازاریاب شبکه ای استدلال جالبی در این زمینه ارائه کرده است. او می گوید: " آیا شما می دانید چه تعداد از افراد یخچال ندارند؟ نه؟ آیا این به این معنی است که جنرال الکترونیک یخچال را متوقف کند؟"

-بازاریابی شبکه ای مفید نیست.

در سال 2013 این صنعت حدود 31630000000 دلار در ایالت متحده داشته است. این تعداد در سراسر جهان به 100 میلیارد دلار افزایش یافت. این اعداد به وضوح عملکرد نتورک مارکتینگ را نشان می دهند.موفقیت یا شکست افراد به تلاششان بستگی دارد.

-هدف بازاریابی شبکه ای سوء استفاده از مردم است.

هدف این صنعت کمک کردن به یکدیگر است. موفقیت در بازاریابی شبکه ای از کمک به دیگران در رسیدن به اهدافشان به دست می آید. برخی از بازاریابان، جذب زیاد افراد را عامل موفقیت می دانند درحالی که کسانی در این صنعت موفق خواهند بود که در تلاش واقعی برای کمک به یکدیگر باشند.

-هیچ کس در بازاریابی شبکه ای واقعا ثروتمند نمی شود.

اگر میزان موفقیت با پول دار بودن اندازه گیری می شود، پس اکثر کارکنان مشاغل سنتی متحمل شکست های بزرگی هستند. موفقیت در بازاریابی شبکه ای باید به وسیله تعداد مردمی که به اهدافشان رسیده اند اندازه گیری شود. بسیاری از افراد موفقیتشان را زمانی بدست می آورند که به اندازه کافی در خانه می مانند و یا بدهی های شان را پرداخت می کنند.

-بازاریابان شبکه ای یک فرقه هستند.

بسیاری از بازاریابان شبکه ای به کارشان تعصب دارند اما اغلب تعصب در همه جا وجود دارد. شرکت های بازاربابی شبکه ای نیازی به تعصب ندارند و درواقع آن ها بسیار سخت تلاش می کنند تا کارشان را توسعه دهند و آمار و ارقام را حفظ کنند. بازاریابی شبکه ای به افراد این امکان را می دهد که محل و ساعت کار خود را انتخاب کرده و به استقلال مالی برسند.

اجازه ندهید این تصورات نادرست و باورهای غلط توجه شما را از کسب و کار ام ال مارکتینگ دور کند.شما اگر درک خوبی از این صنعت داشته باشید موفقیت های بسیاری در این زمینه کسب خواهید کرد.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.


atamlm.ir شبکه ,بازاریابی ,افراد ,موفقیت ,کرده ,صنعت ,بازاریابی شبکه ,بازاریابان شبکه ,اندازه گیری ,افراد جدیدی ,ازای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای نمایندگی فروش محصولات کرشر کفپوش چوبی دانلود روزانه آس ملودی بلاگ و روزمره ها نوحه پلاس jordyne7h8bih HomePage