پیشرفت های متعدد در شیوه های مختلف به سبک گذشته ادامه داشت تا کم کم نیاز به استفاده از اهرمی قوی تر احساس شد. مستقیم به سبک قدیمی محدودیت هایی داشت. آنها در «تله زمان» گرفتار بودند. یک فرد ممکن بود در طول روز تعداد زیادی جاروبرقی یا برس یا عطر می فروخت. اما فقط در ازای ساعت های کاری خود دستمزد می گرفت. درآمد او حاصل از تلاش فیزیکی، کوبیدن در خانه ها و چرخاندن زبانش بود. اما به محض توقف کار، چه به دلیل خواب شبانه و گذراندن تعطیلات و یا حتی یک سرماخوردگی ساده، در آمدش هم قطع می شد. وای به حال کسی که زمین گیر یا دچار بیماری سخت می شد.
به طور خلاصه می توان گفت که اولین ندگان مستقیم از نوعی «درآمد خطی» پول در ازای زمان برخوردار بودند. در واقع بسیاری از مردم در اکثر شغل ها «درآمد خطی» دارند. پزشکان، وکلا، حسابداران، کارمندان و بسیاری دیگر به ازای زمانی که به صورت مستقیم صرف انجام مشتریانشان می کنند، پول در می ­آورند و این روشها فاقد نیروی اهرم سازی است. اما درآمد مستمر درآمدی است که حتی مدتها پس از اتمام کار نیز ادامه می یابد و با استفاده از اصل اهرم سازی می شود به «درآمد مستمر» دست یافت. مثل نویسنده ای که یک بار کتابی می نویسد و سالها از انتشار و چاپ مجدد کتابش درآمد کسب می کند، در صورتی که دیگر کاری انجام نمی دهد و یا سرمایه گذارانی که از سود سرمایه گذاری های خود، درآمد کسب می کنند. هر وقت چنین درآمد مستمری ایجاد گردد، منبع مالی به وجود می آید که حتی اگر فرد یک سال هم دست از کار بکشد، هم چنان  درآمد خواهد داشت.

اما مستقیم در آغاز پیدایش نمی توانست چنین ویژگی داشته باشد و در همین زمان راه حل « شبکه ای» یا « چند سطحی» پدیدار شد.

پیشگام اولی که بیشترین اثر را در ایجاد این شیوه جدید داشت، شرکت « نوتریلایت nutrilte  » بود که توسط دو نفر به نام های « ویلیام کسل بری William Casselberry  » و « لی میتینگر Lee Mytinger » تأسیس شد.
این شرکت از سال ۱۹۳۴ به مستقیم محصولات شرکت ویتامین کالیفرنیا مشغول بود و در سال ۱۹۴۱ اولین طرح پاداش دهی و درآمدزایی(compensation plan)  در تاریخ صنعت بازاریابی شبکه ای توسط این شرکت اجرا شد.
این طرح شامل ۳ جزء بود؛ جزء اول شامل۳ درصد پاداش توزیع کننده از کسانی که فرد شخصاً آنها را معرفی و حمایت می کرد. جزء دوم، رسیدن به یک سازمان عمده ی انشعابی وقتی که میزان گروه به ۱۵۰۰۰ دلار می رسید و جزء سوم، حقوق و مزایای اضافی که از میزان تمام گروه های انشعابی به حامیان پرداخت می شد.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.


atamlm.ir درآمد ,مستقیم ,شرکت ,شبکه ,ازای , مستقیم ,میزان ,اهرم سازی ,بازاریابی شبکه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ ایرانی تا دیر نشده خرید کن یادداشت های یک هنرمند ِ برنامه نویس موزیک معرفی و اموزش کسب درامد رایگان از سایت های بیت کویین شرکت فنی مهندسی آنا صنعت اسرار دیروز امروز فردا کتابخانه ی فردوسی